Gå til indhold

Podcast

LEDELSE: Hvordan håndteres konflikter?

Konflikter findes på alle arbejdspladser - ofte som et udtryk for, at de ansatte har forskellige behov og ønsker til faglighed, kommunikation, opgaver og værdier. I udsendelsen her har vi fokus på, hvordan du som leder håndterer og forebygger konflikter

26. april 2024

Podcast
Naja-Amelung.gif

Forfatter: Tina Løvbom Petersen

Foto: Zenani

Konflikter findes på alle arbejdspladser og er ofte et udtryk for, at de ansatte har forskellige behov og ønsker til faglighed, kommunikation, opgaver og værdier.

Hvis ikke konflikter løses, kan de i værste fald skade både trivslen, samarbejdet og den faglige opgaveløsning – og som leder er det din opgave at skabe rammerne for en ordentlig kultur på arbejdspladsen og hjælpe med at løse eventuelle konflikter.

I podcasten har vi derfor fokus på at håndtere konflikter. Hvordan løser du dem, inden de bliver fastlåste og ødelæggende for samarbejdet? Og hvordan kan du som leder forebygge, at konflikterne opstår.

Sådan lytter du til podcasten:

Medvirkende: Naja Amelung, selvstændig ledelsesrådgiver, coach og konfliktmægler.

Produktion og tilrettelæggelse: Tue Sørensen, Aloud Media.

Hvis du kunne tænke dig at få sparring om din trivsel og lederrolle, kan du som leder og medlem af Socialpædagogerne få op til tre timers gratis coaching med Naja Amelung. Sessionerne kan foregå online, og du kan læse mere om tilbuddet her.

Du kan også finde faglig inspiration for ledere i Socialpædagogernes univers på sl.dk/ledere

Bliv medlem