Artboard 1 no disagree x error
Skift site

Tre begreber, du skal forstå, for at arbejde neuropædagogisk

Som pædagogisk tilgang giver neuropædagogik et godt grundlag for at reflektere over, hvordan vi påvirker og påvirkes i samspillet med andre, siger ekspert i neuropædagogik Anni Mortensen. Her kan du læse om tre kernebegreber i neuropædagogikken: Adfærd, relationer – og læring

Tina Løvbom Petersen / Foto: Rikke Rhein-Knudsen

13. nov 2023
Anni-Mortensen-2.gif
Fagligt fokus
Anni Mortensen har været med til at etablere Neuropædagogisk Kompetencecenter – og hun arbejder med, hvordan fagpersoner kan bruge neurovidenskabelig viden i deres arbejde med sårbare børn, unge og voksne, demente og personer med erhvervet hjerneskade.

– Mange ser neuropædagogik som en metode. Men jeg ser det som en tilgang, som ikke er løsningen på alt, men som kan være et rigtig godt supplement til det socialpædagogiske arbejde og den pædagogiske retning. Og når vi taler neuropædagogik, er der tre kernebegreber, vi skal have fat i: Det handler om adfærd, det handler om relationer – og det handler om læring.