Artboard 1 no disagree x error
Skift site
Menu

Mit SL: Se hvad betyder det for dig

Socialpædagogernes nye medlemsunivers Mit SL er åbnet. Når du kommunikerer digitalt med forbundet eller a-kassen sker det fremover i Mit SL (erstatter Medlemsportalen).

Hvad er medlemsuniverset Mit SL

Digital selvbetjening: Mit SL
Du kan logge på en ny digital platform, når du skal kommunikere med Socialpædagogerne.

Den 14. november gik vi i luften med et nyt og forbedret digitalt system, som erstatter Medlemsportalen.

Mit SL er et selvbetjeningsunivers, hvor du kan kommunikere med dit forbund og a-kasse, opdatere dine oplysninger og fx se, hvem der er din TR.

Du kan logge på Mit SL her (enten med MitID eller NemID). Du finder også linket til Mit SL på forsiden af sl.dk.

Fejl i din arbejdsplads

Nogle medlemmer vil opleve, at navnet på arbejdspladsen i Mit SL er forkert.

Vi er klar over problemet og arbejder på højtryk for at få det løst.

Heldigvis er det ikke noget der betyder noget for dig som medlem. Du kan stadig komme i kontakt med os, også igennem Mit SL.

Spørgsmål og svar om Mit SL

Hvorfor skal vi have et nyt medlemsunivers?

Mit SL samler al individuel kommunikation mellem forbund, a-kasse og medlem ét sted.

Det bliver især en fordel for de ledige medlemmer, som får et lettere system, når de skal udfylde dagpengekort mv. Også de medlemmer, som har faglige sager med forbundet får et nemt overblik over deres forløb og dialog med Socialpædagogerne i Mit SL.

Hvordan logger jeg ind?

Du logger ind i Mit SL med NemID eller MitID.

Hvordan ved jeg, der er kommet ny post?

Hvis vi har registreret dit mobilnr. eller din e-mail, får du en mail og/eller en sms, når der er ny post fra Socialpædagogerne.

Du bør sikre, at vi har de rigtige kontaktoplysninger. Vi anbefaler derfor, at du tjekker dine oplysninger i Mit SL.

Hvorfor skal jeg tjekke min post?

Det er vigtigt, du holder dig orienteret om de breve, vi sender til dig, da der kan være information, du skal reagere på. Får du ikke læst dem, kan det i værste fald betyde, at du mister en rettighed.

Er du medlem af A-kassen, kan det bl.a. gå ud over dine dagpenge eller efterløn.

Hvorfor bruger Socialpædagogerne ikke eBoks?

Fordi vi samler al dialog med medlemmer et sted – i Mit SL.

Desuden passer vi på medlemmernes penge. Når vi har vores egen digitale løsning, behøver vi ikke længere bruge eBoks, som er et privatejet system, som er meget dyrt for Socialpædagogerne at bruge. 

Handler det om datasikkerhed?

Ja, når vi skal sende dokumenter med fortrolige personlige oplysninger frem og tilbage mellem medlemmer og Socialpædagogerne, skal vi naturligvis have en høj grad af sikkerhed.

Kravene til datasikkerhed stiger løbende, og vi udvikler tilsvarende løbende systemer, der kan leve op til kravene.

Med Mit SL har vi et system, som er fremtidssikret, når det kommer til datasikkerhed. 

Hvad med dagpenge og efterlønskort?

Får du udbetalinger fra A-kassen, skal du fremover bruge Mit SL i stedet for Medlemsportalen til dagpenge/efterlønskort mv.

Har du brug for hjælp eller vejledning, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 7248 6010.

Hvad med TR-portalen?

Det indhold du normalt finder i TR-portalen har vi flyttet over i Mit SL. Du skal derfor kun logge ind et sted. I kraft af din TR-rolle, vil du have et særligt område, hvor du finder Værd at vide og medlemsopslaget. 

TR-portalen lukker derfor ned.

Kan jeg blive fritaget fra digital post?

Kan du ikke modtage posten digitalt, har du måske mulighed for at blive fritaget. Det gælder, hvis du opfylder én af fritagelsesgrundene. Det kan fx være en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt.

Hvis du allerede er fritaget for at modtage digital post fra os, fortsætter din fritagelse selvfølgelig også efter den 14. november.

Kan jeg bruge mobilen?

Mit SL virker også på mobilen og er nemt at tilgå.