Artboard 1icon_burger icon_checkmark icon_checkmark_red icon_cross icon_down icon_download icon_edit icon_exclamationbox icon_eye icon_facebook icon_heart icon_home icon_house icon_lock icon_magnify icon_papers icon_prize icon_quote icon_star icon_studerende icon_trio icon_twitter icon_up
Menu

Arbejdsmiljørepræsentant

Brug din arbejdsmiljørepræsentant (AMR), hvis du har spørgsmål til arbejsmiljøet

Socialpædagogerne har omkring 1200 medlemmer, der er valgt som arbejdsmiljørepræsentanter for deres kolleger. Arbejdsmiljørepræsentanter indgår i et tæt samarbejde med tillidsrepræsentanter og ledere om at sikre medlemmerne gode og sunde arbejdsmiljøforhold på arbejdspladsen.

Arbejdsmiljørepræsentanten arbejder for et sundt og sikkert arbejdsmiljø – både det fysiske og det psykiske. Du kan altid gå til din AMR hvis du har spørgsmål til arbejdsmiljøet, input eller brug for hjælp. 

Arbejdsmiljørepræsentantens rolle indebærer blandt andet at:

  • Hjælpe dig med at arbejdsskader registreres, dokumenteres og anmeldes, og forebyggelse iværksættes.
  • Have øje for, at der er et sundt og sikkert arbejdsmiljø for os alle.
  • Handle på de henvendelser, som har betydning for arbejdsmiljøet.
  • Sikre at der altid er opdaterede arbejdspladsvurderinger (APV) og trivselsundersøgelser og at der udarbejdes handleplaner på baggrund af disse.

AMR bliver inddraget, når der sker ændringer på arbejdspladsen, som kan have indflydelse på arbejdsmiljøet.

Hvad kan du selv gøre?

  • Sige til, hvis du oplever problemer med arbejdsmiljøet.
  • Komme med gode ideer og forslag til, hvordan vi kan forbedre arbejdsmiljøet
  • Være aktiv og ærlig, når du skal udfylde APV og trivselsundersøgelser
  • Involver dig, når arbejdsmiljø er på dagsordenen.

For dig der er AMR har vi samlet en række informationer her: AMR